2014. október 27., hétfő

Koneko - Das Trendmagazin für japanische Popkultur

A nyári németországi utam során nem csak megfigyeléseim voltak, vagy csak fényképeztem. Dokumentációt is szereztem. Vettem egy német japán popkultúrával foglalkozó magazint. A neve pedig: KONEKO

Én a magazin 63. számát vettem meg. 

Egy kevéske száraz adat:
x 98 oldal x 2 kétoldalas A3-as méretű poszter x hátlapjának belső oldala négy képeslap x
x horoszkóp x anime x manga x j-rock x j-pop x k-pop x kultúra x cosplay x fanart x interjúk x
x rövidke doujinshi x és sok-sok reklám x kéthavonta jelenik meg x

És a töményebb vélemény:
x A 98 oldalnyi anyag szép és jól hangzik, viszont ebből rengeteg az egy egész oldalas illusztráció, plusz a pár oldal kötelező reklám, illetve a doujinshi. Tehát érdemben max 70 oldalról beszélhetünk. De azért ez sem rossz, sőt...
x Nagyon jó, hogy ennyire fandom központúak. Cosplay-re három oldal, fanart/rajz öt oldal, és még egy több oldalas doujinshi is. Nem is beszélve a facebookos beillesztésekről. Egy Konek-Ted részleg is van, ahol a kérdés-felelek megy.
x Friss hírek is egész sokat elfoglalnak, ráadásul stílus irányzék is van benne.
x A hátoldal reklámja: Angelic Pretty (Ez nálam csillagos ötös alapból!)
x Filmes és KÖNYVES beszámolók. Pontosabb hat könyvé.

Alapjáraton a magazin 2004-ben indult, így idén, 2014-ben ünnepelte a 10. születésnapját. Azóta, az archívumban visszakeresve, elég sokat változott. Előnyére. Letisztultabb, nem annyira csicsás, és talán pár fokkal komolyabb is lett a külleme. 

A weboldala a raptor.de, ahol mellette megtalálható még egy Ázsia után vágyakozók számára fontos magazin. A K*Bang, ami a nevéből kitűnik, de Koreával foglalkozik főleg.  

Szerintem nagyon megérik a pénzüket az ilyen beruházások. Többen is mondták, hogy minek veszek egy német nyelvű újságot, amikor neten ugyanazt az információt elérhetem magyarul is. De ennek több oka is volt. 
- Először is: akármennyire is nem szeretem a németet, az újság lapozgatása közben bele-beleolvasgatok, akkor valami ragad rám, nem? 
- Másodszor: sosem baj, ha van egy újságunk, ami referenciának sosem rossz. (Főleg, hogy mutogathatod, hogy neked ilyened is van, mivel mindent gyűjtesz, amit a hobbiddal kapcsolatos. Drágaszágaim!
- Harmadszor: tud akkor is újat mutatni. Például megismertetett velem egy új animét, amiről eddig nem is hallottam.

Tehát csak nyersz vele!

Doujinshi 同人誌 - a japán stílus körön belül mozgó saját publikálású alkotások (novellák, képregények), amelyek főként magazinokban kerülnek a nagyközönség elé. Nagy általánosságban az amatőrök tovább/átgondolják a "nagyok" munkáit. Több információ (angolul) itt.

Angelic Pretty: Japán székhelyű divat cég.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése