2015. február 11., szerda

Kínai Újév 2015 - Bárány/Kecske

Interneten régen talált kép...

Az asztrológia a keleti emberek életében egy nagyon fontos pont. Mi, európaiak csak egy kis szegletét ismerhetjük annak a hiedelem világnak, hitvilágnak, amiben ők felnőttek és élnek (bár ez rájuk is igaz). 

Számomra lenyűgöző, hogy milyen alapossággal hozták létre az asztrológiájukat. 

Az év eleji hold ünnep során mindig egy újabb évbe lépünk. Egy angol weboldal egy Education Pack-ban össze is foglalta a lényegét, illetve a történetét, úgy, hogy gyerekeknek is könnyedén elő lehessen adni.

Vagy, ha kicsit jobban bele akarunk mélyedni, akkor a magyar nyelvű Wikipédia is viszonylag bő választ nyújt a kérdéseinkre. 

Sokkal több angol nyelvű anyagot lehet találni ezen az oldalon. Itt 1930-tól van egy lista, hogy melyik évben melyik állat uralkodott. Vannak hozzá kapcsolódó szokások, ételek, ajándékok. Hasznos kis oldal. 

Igazából nem tudom, hogy most bárány, vagy kecske, mert sok helyen olvastam utána és mindenhol mást írtak (éljen a következetesség), de vagy Goat vagy Sheep... Én disznó vagyok, izgalmas évet jósolnak, aztán majd kiderül mi lesz (mintha általában bejönnek....).

De a blog életében egy kisebb változást hoz ez az egész. Én lehet kicsit eltűnök, de jön helyettem más. Egy kedves ismerősömet, akiről tudom, hogy szeret írni, megkértem, hogy segítsen be. Ő pedig örömmel igent mondott. Ő Jeung Su, aki ezentúl a blog másik szerzője lesz. 

Így nyilatkozik magáról: Ömlengősen töprengő, néha elmebeteg, alapjaiban cinikus és optimista, imádni való lány keresi áldozatait, akik elolvassák amit ír. (Jeong Su)

Remélem örömét leli majd a blogolásban!

Sok sikert a Bárány (vagy Kecske) évében mindenkinek! 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése