2015. február 14., szombat

Mondo Magazin - Look Back on 2007


A 2007-ben induló, egyetlen hazai (jelenleg nyomtatásban) japán kultúrával foglalkozó magazint egy reggeli iskolába menet láttam meg az újságárusnál. Igaz, előtte már felvilágosított az Animax (ami, azóta már megszűnt) reklámja, hogy van ilyen, de akkor szembesültem vele először, hogy tényleg van. Szüleimnek kuncsorogtam egy picit, általános iskolás lévén még kellett, aztán másnap már szaladtam is megvenni az első példányomat.

A 2007-es évfolyam nemcsak azért fontos, mert az első sorozat volt a magazinból, hanem igazi képeskönyvek láttak napvilágot ezekkel a számokkal. Visszaforgatva ezeket a lapokat, egyszerűen lenyűgöző, hogy az akkor még fiatal magazin milyen szép, letisztult cikkeket írt. A Hell Girl/Pokoli lány cikkek, vagy a Trigun cikkek voltak a kedvencem. Igazi, cool háttérrel és részletes leírással. 

Még nagy előnyök ezeknek a kiadásoknak, hogy néhány manga/mahwa részletet is belecsempésztek. Az első négy újságban Árnybíró, a szeptemberiben egy Grimm történet, az októberiben Usagi, novemberiben D, a vámpírvadász, a decemberiben pedig Naruto részlet található.

Óriásposzterek is voltak hozzájuk. Bár most nem emlékszem pontosan, hogy mindegyikhez, de több számhoz kaptam. Azokat nem igazán szoktam nézegetni...


Életem első Mondo Magazinja a 2007. szeptemberi szám volt. Rongyosra olvastam, azóta többször is. A nagy kedvenc (és nem csak az enyém) Fullmetal Alchemist is ekkor szerepelt először benne, majd debütált az Animaxon

Ennek az évfolyamnak a példányai már kezdenek szépen kifogyatkozni, ha még valakinek nincsenek meg, vagy csak valamelyik kellene, akkor a MangaFan kiadónál megrendelheti őket.

De szép évek voltak...! 

Mondo Magazin Facebook oldala
Mondo Magazin hivatalos oldala

Mi is ez? - "Ezt itt egy amolyan visszatekintő. A Mondo Magazin gyűjteményem történetét meséli el, és magának a kiadványnak a mostani szintre való jutását. Reményeim szerint minden évet meg fogok írni..."

Következő: Look Back on 2008...

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése