2015. április 28., kedd

Tavaszi tekercs, ala Jeong Su

Tavaszi tekercset készíteni könnyű.Na aki ezt mondja, annak igaza is van. Ha van hozzá rizslapod, egyenesen ötperces kajának is nevezhetnénk. Na jó, azért a töltelék elkészítése, meg a felcsavargatás nem megy olyan gyorsan, de tényleg egyszerű elkészíteni, és még a nem főzők kategóriások is simán megcsinálják. (Én is az vagyok.)

Hozzávalók:
- rizstészta lap (kerek, egy csomagolásban kb. 40 db van)
- káposzta
- bambusz (nem muszáj)
- valamilyen olaj (gyömbér, szezámmag, mogyoró, stb.)
- vagy halszósz
- hús (én darált húst tettem bele)
- zöldségek (paradicsom, paprika, uborka,bármi)
- sajt (én füstölt sajtot raktam bele)
- és bármi más, amit kedvelsz

Első lépés:
Ezek közül válogasd ki amit szeretsz, tegyél hozzá olyat, ami nincs a felsoroltak között, de szeretsz, és keverd össze. A káposztát reszeld le, a zöldségeket aprítsd fel, a húst süsd meg, és ezután egy nagy tálba kutyulj össze mindent.

Második lépés:
Tegyél egy akkora tálba vizet, ami kicsit nagyobb a rizstésztalapok méreténél. Egyesével áztasd be őket kb. 3-4 másodpercig. Egyet kiveszel a csomagolásból, benne tartod egy picit, és egy tálra rakod. Megpakolod az előzőleg kutymákolt töltelékkel, és felcsavarod, miközben a másik lap már ázik a vízben. Ha becsavartad, a tálban lévőt is köré tekered. Mindenképpen két lap kell egy tekercshez, mivel a lapok vékonyak, és szakadósak. Ezt megismétled még annyiszor amennyi tekercset szeretnél.

Harmadik lépés:
Süsd ki olajban. Akkor látod ha megsült, hogyha aranybarna a felülete.Nem kell hozzá, maximum 4 perc (se).

Negyedik lépés:
Edd meg! :)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése